25 januari 2009

Mellis med smak av pepparkaka

Jätte gott mellanmål, tycker Du inte om keso??? Du kommer gilla det här ändå, jag lovar!

Jag brukar blanda ungefär såhär;

keso 70g
kesellaröra 80g
1/2 hackat äpple eller apelsin
pepparkakskrydda/kanel
Jag blandar alltid en stor bunke kesellaröra på en gång som alltid ska finnas i kylen. Då slipper jag stå och röra ihop en varje dag. Jag gör två olika, för Daniel och jag gillar olika smaker på saften. Jag gör minst på ett kilo i varje smak.

Kesellaröaran:

Kesella 1 kg
funlight, valfri smak (blanda gärna)
vaniljprotein 20g

Rör ihop allt och förvara i en back med lock i kylen. Perfekt som mellis eller kväll/nattmat.



Jag köpte lite nya kryddor när jag var på stan i lördags. Jag älskar att köpa nya kryddor. Mitt kryddskåp krymper för varje jag öppnar det...eller växer utbudet av kryddburkar??


Snart är det dax för matlagning:o)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var den jag hade tänkt att vi skulle testa, hört att den är god :-D
Vilken fin blogg du har, här kommer jag kika in :-) Och det var Ivan som opererade mig både denna gång och för ett år sen, alla på Kosmetiskkirurgi är trevliga, snälla och tar verkligen hand om en :-)

Millan sa...

Michan22:
Tack! Du är alltid välkommen att titta in när du vill.
Hoppas att du återhämtar dig ordentligt nu efter operationen. Kram

Anonym sa...

Får man länka din himla braiga blogg?:)

Millan sa...

Jessica:
Självklart får du det!! Kram