26 januari 2009

Uppladdning inför gymmet

Jag var grymt sugen på rökt fisk idag, som tur var hade vi en burk med rökt böckling i kylen.
Jätte god och otroligt mättande lunchsallad, tillsätt pasta, bulgur, cous cous eller vad du gillar. Perfekt som kvällsmat då du kan utesluta ovanstående kolhydratkällor om så önskas.
Vitkål, blandsallad, tomat, äggvita, soltorkadetomater, rödlök, saltgurka, keso & böcklinsfilé, tonfisk (i vatten) + krydda med valfria kryddor.
Jag använde mig av chili, svartpeppar och örtsalt. Starkt och gott, kryddorna sätter fart på förbränningen....

Lagom när maten har lagt sig i magen är det dax att ge mig av till gymmet!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Grymt ska testas, annars brukar det något lättare varianten, makrill i tomatsås på knäckebröd funka fint :)

/sid fitnessguru.se

Anonym sa...

Hej. vad kan du rekommendera för kosttillskott för en normalt tränande människa??

Millan sa...

Sid:
Jag vet, men hur spännande är makrill i tomatsås efter fem år??? Man måste våga förnya sig;) Millan

Anonym:
Jag vet inte vad du menar med en "normalt tränande människa", ska du bygga muskler, går du på några steppass nån gång ibland eller kanske en o annan powerwalk???
Jag är verkligen inte proffs inom kosttillskotts branshen, det finns de som är bättre än mig på vad man "bör" äta.
Men det jag äter och kan rekomendera är:

*Ett bra och gott protein det är ett måste tycker jag. Perfekt till frukost, mellis och efter träning. Det finns olika sorters protein med olika innehåll, bla vassle, soja, kassein, ägg. De används lite olika till de olika måltiderna. Det som de flesta köper till att börja med är oftast ett vassle protein, även bland det billigaste alternativet. Vassle tas upp lite snabbare i kroppen än tex kassein.(kassein är bra tex på kvällen då det tas upp under natten)

*MultiVitaminer är ett måste, livsmedelsverket får säga vad de vill om att vi inte behöver vitamintillskott om man äter en varierad kost, jag äter alltid vitaminer.

*Koffein, dricker man inte kaffe kan koffeintabletter vara ett tips att ta till när man känner sig lite hängig inför ett träningspass (koffein är bra för förbränningen)

*Omega3 kapslar, vet man att man är dålig på att få i sig fet fisk 3-4ggr/vecka bör man äta lite
omega3.

Som jag skrev i början, det finns massor av kosttillskott, beroende på vilken idrott man utöver/tränar.

Tänk på att detta är BARA tillskott, det är alltid bättre att äta mat om man kan.
Hoppas du blev nöjd med det svaret. Millan