10 januari 2009

Storstädning & matlagning

Jag vet inte hur många timmar jag har farit fram över golven här hemma idag. Fick börja med att plocka och röja på all skit som ligger på golv, bänkar, soffor osv. Sen åkte dammsugaren fram, där jag jag körde en riktigt ordentlig städning idag, över, under och på allt som fanns i min väg. Jag såg det som min motion idag, så golvmoppen åkte fram och jag körde alla golv två gånger=0). Ju mer desto bättre. Skulle damma av överallt oxå hade jag tänkt, men jag får göra det imorn. Ist hamnade jag ute i förrådet där jag rensade och kastade allt som jag hade mage till. Jag älskar när jag får ett sådant städryck, då rensar jag och kastar allt, dessa "ryck" kommer inte så ofta, och det är kanske bra det, annars kanske vi inte skulle ha nåt kvar här hemma;)

Jag har laget lite mat oxå mitt uppe i allt. Tandorikyckling med grönsaker, ris och matvete.






Det var första gången som jag åt matvete, lite speciell konsisten och smak, inte äckligt men det påminde lite om havregrynsgröt, men jag gillade.
Jag tycker det är jättebra att det har kommit så många alternativ till pasta, ris och potatis som nästan alla åt för bara nåt år sen. Man behöver variation!!
Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska vi iväg till Sandra och ha lite "lördagsmys". Lite thaimat, en film, kanske ett sällskapsspel + lite Lördagsgodis!! Trevlig Helg på er allihopa.

Inga kommentarer: