08 juni 2009

Bilder ifrån kalaset


Alla hjälper till med disken;)

Jag valde att göra det enkelt för mig, så jag köpte en kassler och kyckling. Kycklingen marinerade jag och slängde in i ugnen. När den hade svalnat skar jag upp den i skivor.

De ser inte så upphetsande ut, men de var goda. Jag gjorde två såser på kesella och en tzatziki på yoghurt.

Tzatziki Mango chutney & curry

Senap & persilja

Lite pastasallad

Ser inte så spännande ut men det var gott iaf. På bilden saknas lite smör o brieost samt att direkt när jag kom hem med tåget slägde jag ihop en deg och bakade en hel plåt foccacia som gick åt, oups. Foccacia är det godaste brödet som finns.
Jag hade inte tid att fixa någon tårta eller liknande så min mamma var så gullig och hjälpte mig med att baka rabarberpaj med vaniljsås och en annan mumsig nogatkaka. Hjälp vad jag har ätit i helgen.....;)
Hahahaha, vilken pudding, kolla in magen!!! O NEJ jag är inte gravid, har bara ätit lite mycket:)

Mina två fina systrar

Jag bjuder på den, hahaha. Jag blev så grymt glad över presentkortet på Yasuragi.

Inga kommentarer: