11 juni 2009

Volá, florist eller???

MER Jordgubbar!!!!!!!!!

Min kvällsmat.
Proteinpannkaka med nya kesellaröran, jordisar o kiwi

Ett litet arrangemang till lillasyster Patzi som har examen imorn

Kanske inte det finaste jag har gjort, men det får duga.
Hon tycker säkert att det är töntigt att få så stor blomma, men det skiter jag i. Hon är 12, och allt är pinsamt just nu, jag får väl gömma den i bilen om det blir katastrof;)

Morgondagens lunch, redo att äta på resande fot. Jag ska jobba på H&M mellan 8-10 imorn (bara städa och röja efter alla stökiga kunder) sen åker jag o hämtar upp min gamla mormor o morfar för att sen åka ut pålandet och skolavslutningen. Ska klämma in ett litet biceps + axlar pass innan jag ska förbi PF och hämta upp alla produkter som ska med ner till Alingsås. Vid 17-18 tiden kommer Tobbe & Nina..kan bli lite tajt med tiden.
Varför är alla mina LEDIGA dagar mer fullbokade och stressande än mina arbetar dagar????
Nu är det straxt natti natti, för klockan ringer om 6 timmar;)
Natti Natti!

5 kommentarer:

ann sa...

hur gör du den där pannkakan? :)

ann sa...

svarar du aldrig på kommentarerna? :(

Millan sa...

Ann:
Förlåt, jag vet att jag har varit dålig både på att skriva inlägg, men även att svara på kommentarerna. Det har bara varit så grymt mycket nu den sista veckan, med jobb, kalas, mer jobb och mässa.....
Jag har skrivit i flertalet inlägg tidigare hur jag gör pannkakan,(titta under etiketten Proteinpannkaka till höger) men jag skriver det en gång till till dig;)

Proteinpannkaka:
4 äggvitor
1/2-1 msk sötningsmedel(ev ngr droppar funlight)
10-20g proteinpulver (valfri smak)

Jag vispar vitorna till hårt skum, med elvisp. Vispar i sötningsmedlet + ev funlight.
Vispa i proteinpulvret. Ibland smaksätter jag med kanel, kardemumma eller ingefära oxå.
Slevar upp skummet på en plåt och in i ugnen i ca 10 minuter på ca 200 grader.
Jag brukar äta pannkakan men bär/frukt och kesella:)
Lycka Till!!! Millan

ann sa...

tusen tack :)
blir pannkaksgräddning imorgon

Millan sa...

Ann:
Varsågod!
Hoppas pannkakan blev god ikväll;) Millan