03 juni 2009

Min första arbetsdag...

Idag började jag jobba....tillbaks till mitt gamla jobb.
Så nu säljer jag barn & herrkläder. Jag tror att jag var lite spänd inför dagens första arbetsdag, jag vaknade straxt innan 5 imorse och var pigg. Jag funderade en stund på om jag skulle gå upp då, men vände andra kinden mot kudden och somnade om...Det var riktigt skoj att vara tillbaka till alla jobbarkompisar samt att få se o träffa lite folk. Man har ju inte utvecklat sin sociala del så grymt mycket under dessa två år av studier i Katrineholm, staden som ingen vet vart den finns..?! Jag ser fram emot en ny arbetsdag imorn!

Dagens supergoda lunch, kycklingwook
Efter ett bra pass på gymmet, jag körde bröst + triceps + 30 min på trampmaskinen åkte jag o Daniel o handlade. När vi kom hem var jag väl förtjänt av lite sushi. Åh det är såå gott.
(varför hamnar bilden allt för ofta på sniskan??)
Riktigt goda räkor. Om man är sugen på "riktiga" räkor (med skal) men är för lat för att skala så är dessa ett bra alternativ.Jag har svårt att sitta ner och göra ingenting....så just nu väntar jag på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga den, blandar kesellaröra, rostar solroskärnor (som jag har på min frukostgröt samt på kesellaröran, det är så mkt godare att rosta dem än att äte dem naturella), packar träningsväskan inför imorn och ska snart börja med morgondagens matlåda;) Ja, jag vet att klockan är mycket, ska man sova oxå???


5 kommentarer:

Johanna sa...

haha, katrineholm blev faktiskt utnämnt till Sveriges tråkigaste stad för nått år sen.

Millan sa...

Johanna:
Jag vet, det är precis vad jag menar....:)

Ebba sa...

Gröten ser jättegod ut =) Ska testas ;P

Såg ut som en mysig helg i Gbg =)

Julia sa...

Perfekt! jag hatar att skala - precis börjat tycka om räkor. .... okej, för att vara helt ärlig; pappa skalar dom åt mig; klarar verkligen inte av det :D tack för tipset! Kram

Millan sa...

Ebba:
Hoppas du har hunnit testa gröten, den är sååå god, kram

Julia:
Jag tycker absolut du ska testa dem, helt klart det bästa alternativet till "riktiga räkor", Kram!