04 juni 2009

Frukost

Gröt på havregryn, rågflingor, kruskakli, blåbär, hallon, jordgubbar med massa kanel. Vaniljprotein med basilika, hallon & kesella. Mumma med mango, kiwi, valnötter, solroskärnor & pumpakärnor. Nu ligger frukosten i magen och snart är det dax för en härlig dag. Det kan inte bli bättre, solen skiner och en härlig dag väntar framför mig.
På fredag efter jobbet åker jag till Västerås och Denicé!! Det ska bli jättekul att träffa en av världens roligaste och coolaste tjejer. På lördag ska vi ha en mysdag och bara göra roliga saker och på kvällen ska vi till Fredrik Carlsson på grillparty, weehee. Det ska bli rooooligt.

3 kommentarer:

Denicé sa...

De kan du räkna med att vi får!!!
Kul å mys i stora lass =)
Hoppas på fin väder bara....
kraaaaaaaaaam!
Syns snart!

Anonym sa...

Hejsan!
Undrar om du har nåt bra tips mot sockersug, kämpar järnet mot det hela tiden och det är ofta sockersuget som sätter käppar i hjulet när jag vill gå ned i vikt. Det är inga enorma mängder som jag äter men när jag håller på med viktnedgång och sköter mig och då kanske faller för frestelsen att äta godis så går jag upp i vikt direkt, så det ger ju verkligen konsekvenser. Har verkligen ingen bra ämnesomsättning. Har du nått tips på ex kosttillskott eller vad man kan göra för att minska detta? Har testat kromtabletter men tyckte inte det gav nåt, funderar på nått som heter BURN med hoodia men jag vet inte...
Din blogg är superbra!!
Hälsningar Jenny

Millan sa...

Denicé:
Puss på dig!!!

Jenny:
Du är inte ensam om ditt "problem". Jag är lika dan som du. Jag äääälskar socker och skulle gärna vilja mumsa på nåt sött o gott dagligen;) men det funkar inte:( Jag har inte heller så grymt bra ämnesomsättning.
För mig går det bra, Bara jag Bestämmer mig för att det inte är ok att äta i veckorna. Jag tror att VILL man så KAN man. Det är som jobbigast de första dagarna, när man vet att man inte får. Sen vänjer sig kroppen vid att inte få sött och skriker då inte lika mycket efter det.
Jag tänkte föreslå kromtabletter för dig, men du skrev att det inte funkade på dig..Jag vet inte vad dessa Burn tabletter som du menar innehåller, men de kanske kan funka. Prova dem om du tror på dem.
Det absolut enklaste och bäst är igentligen att ändra på kosten. Ät långsamma kolhydrater och mycket fibrer, mycket protein och äte var tredje timme. Äter du lite o ofta finns det inte tid, plat eller utrymme till sötsaker;)
Se till att inte ha nåt sött hemma eller på jobbet.
När du handlar, handla bara det du ska ha och spring och ställ dig i kön så fort du har fyllt korgen. När du väl står i kön kan du inte lämna den bara för att hämta nåt godis;)
Tänk på att dte bara är ett SUG, du dör inte om du står emot suget när det sätter in. Tänk på hur duktig du är när du lyckas!!
Kram