19 juni 2009

Midsommar morgon

Det är väl inte så normalt att vakna av sig själv, innan klockan ringer...på sin lediga dag?....på midsommarafton, när det finns tid till att sova?

Jooro jag klarade av det. 6.25 vaknade jag är var redo att gå upp. Trots att jag kom i säng sent igår pga att jag stod uppe o bakade till kvällens midsommarfika, så känner jag mig ganska pigg nu;)
Jag ska stå för desserten till ikväll. Jag har inte riktigt bestämmt mig vad jag ska göra med den än...Men det är en bra början: Chokladtårta
Tror jag ska dela på den och lägga i lite vaniljkräm, bananer o jordgubbar. Och bre på en chokladglasy med marsmallows, toblerone kross och jordgubbar på. Vad tror ni om det, låter väl inte helt fel?? :)
Ingen midsommar utan jordgubbar!!
Jag ska hälla i mig lite kaffe, aminosyror + koffein och ta en skön morgonprommenad ner till Grand Hotell på stan. Det blir en tur på ca 6km. Daniel tar bilen och möter upp mig där så vi kan njuta av en mysig midsommar frukost.
Vi tar med oss träningsläder så kan vi passa på att träna när vi väl är på stan, för gymmet har bara öppet mellan 9-13 idag oxå. Hem o duscha och vidare ut till mamma där sill lunch väntar, mumms. Därifrån ska vi vidare tillsammans med Tobbe & Nina till våra vänner Erica, Danne o barnen Elina o Lucas för att grilla och ha en rolig midsommar kväll.
Gårdagens lucnh var så supergod, jag hade glömt hur gott dte är med makrill i tomatsås.
Helt lovely i en sallad med keso:0)
När jag kom hem ifrån gymmet hade Daniel fixat lite kvällsmat, det bästa (topp 5 iaf) jag vet. En geggamojja på äggvita, räkor, kräftor, tomat, purjo o keso + wasabi sesam krydda på. Ni måste prova, det är så gott.


Gårdagens träningspass gick över förväntan, eller jag hade väl inga direkta förväntningar på passet eftersom jag har vilat ifrån träningen ett par dagar pga en lite bakterie i halsen...Men igår kände jag mig bra igen, så jag körde ett gansk lugnt ryggpass. Halsonten är borta och jag känner mig pigg o glad.
Jag tror att min kur på en explosion av granatäpple, blåbär, jordgubbar och omega 3 gjorde susen under onsdagen:)
Nu ska jag vispa vaniljsås.
Jag vill önska ALLA en:
GLAD MIDSOMMAR

Inga kommentarer: