02 juni 2009

Examensbevis



Dessa kurser har jag läst. Allt detta innefattar en Hälsoutvecklare....luddigt va? Jag vet.

Jag skulle väl kunna säga att en Hälsoutvecklare vill främja hälsan och förebygga ohälsa hos personen samt inspirera, coacha till en bättre livsstil...

Har ni hört talas om Hälsopedagog? Friskvårdskonsulent? Hälsocoach? Olika benämningar, men vi har alla liknande syfte, hjälpa människor med deras livsstil och hälsa.

Jag är nu bla:

lic. Kostrådgivare

dipl. Massör

dipl. Hälsoprofilbedömare

8 kommentarer:

M sa...

Grattis tjejen!:-)

Johanna sa...

GRATTIS!!!!

evisen sa...

STORT grattis!! :)

Millan sa...

Tack snälla tjejer!!!! Kram på er:)

Julia sa...

Grattis, vad kul! Duktig du är.
Vill också :)

Utbildad PT och grejar lite med Kost men de där låter superkul.

Millan sa...

Julia:
Tack. Det är kul, hoppas bara att det finns några jobb åt mig;)
Kram

Hanni's sa...

Grattis till examen! Jag läste ju till hälsovetare på universitetet men kom på andra tankar hehe. Hoppas träningen går bra o allt!

Millan sa...

Hanni:
TACK!! Jag hoppas jag kommer fram till vad jag vill göra nu när skolan är över och jag har min utbildning....Kram