30 augusti 2009

Fiskbullar

Torskfilé, lök, sambal, bladpersilja, ruccola, äggvita, salt o peppar. Mixa allt till en slät smet och gör fisk biffar. 10 min i ugnen på 250 grader.
Jag kryddade de lite olika, wasabi sesame, mango curry & tomat chilliTacos utan taco....kvällsmaten ikväll blev nötfärsfräs med sallad
Jag saknar min darling som är i Skottland på jobbresa....imorn kommer han hem. Jag längtar ihjäl mig!!!!!
Jag svarar på era kommentarer imorn, nu är det tidig läggdax. Jag är jätte trött.
Jag vaknad tidigare än planerat imorse av att chefen ringde....kl 9. Jag hade planerat att få sova ut lite, men nopp, inte idag. Jag får göra det en annan dag, typ nästa helg;o)
Mitt morgonsamtal med Ingmar:
-Millan vart är du??
-ehhh, jag sover.
-vi ALLA sitter i frukostmatsalen o väntar på dig...
-mmm, jag kommer.
Jag kan inte påstå att jag var piggast i stan när jag traskade ner i mysdräkten o drack mina koppar kaffe och åt mina två ägg. Idag var det vanlig dietdag, igår mumsade jag massa gottigt på frukosten:o) Jag dregglade lite över allt gott bröd...

Natti natti!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Säkert en dum fråga, men äter du inga kolhydrater när du går på diet?? I så fall hur orkar du träna? Vad ger dig då energi?

Millan sa...

Anonym:
Nej, inga carbs för mig. Jag går på en KETO diet, vilket innebär att äta mycket fett och protein. Jag fyller på med kolhydater en dag i veckan, vanligtvis på lördagar.
Jag äter 20g celllmax (bla kolh) innan träningen)
Kroppen vänjer sig och anpassar sig till den energi den får. Jag är nog minst lika pigg o stark som när jag äter kolhydrater. Om inte lite piggare, då jag nu slipper blodsockerfall o höjningar samt att jag aldrig blir supermätt. Det funkar bar för mig!!
Jag får tillräckligt med energi ifrån de näringsämnen som jag äter, inga problem.
Millan