09 augusti 2009

...när alla vännerna gått hem..

Nu känns det lite tomt här hemma. För tre timmar sen åkte mina helggäster....Lina o Calle satte sig i bilen och Denicé skjutsade vi ner till tåget.

Det har varit en JÄTTE mysig, trevlig och rolig helg tillsammans med underbara vänner.

Lina o Calle kom upp i fredags kväll och Denicé hämtades upp vid tåget i går morse lagom till frukosten;)

Vi hade inga direkta planer med denna helg, det var bara roligt att träffas o umgås i en annan miljön än bara på tävlingarna.

Lina o jag började morgonen med en skön prommenad innan frukosten igår, och det var väl behövligt. För frukost åt vi ordentligt, kan jag lova, hahaha. (bilder kommer..min kamera glömde jag på gocart arenan igår)

Efter frullen åkte vi och tog en fika på en uteservering på stan. Är det lördag så är det..jag "kostade på mig" en ISLATTE med hasellnöt syrup. De andra tänkte nog lika dant, för de "lyxade" oxå med en latte, tihi.
Jag dricker vanligtvis aldrig latte, men igår var jag sugen på kaffe och det var typ 100 grader, så why not en iskall kaffedrink. Den var mumma.

Till lunch blev det allas vår favvorit SPICY HOT!!! Vi var ju tvugna att ta med Lina o Calle dit, till vårat omtalade "lördags-ställe". Gotti gotti.

Efter maten åkte vi GOCART!!!! Det är så jäkla kul, jag är inte speciellt duktig, men det är skoj endå:D
Bilen gick vidare ut till Söderköping för liten prommenad längs Göta kanal, som sen avslutades med en glass ifrån Smultronstället.
Vi var alla Mätta, nöjda o glada (vi kunde ju inte vara annat när det verkligen var sommarväder ute och vi ALLA fick ÄTA fritt!!!! 4 av oss 5 går ju på tävlingsdiet;o)

Skön stund på vår altan med en kopp kaffe blev det innan vi alla satt igång och fixade inför kvällens BBQ.

Kyckling, kött, burgare, potatis, sallad, bröd, majskolv och en massa såser, tröck vi i oss. Sen var vi MÄTTA!!!! Lite naturgodis fanns det dock plats till, det gör det alltid.
För er som inte vet eller inte har upptäckt det, så finns det olika magar i magen... En matmage o en godis/glass o kakmage. Hur mätt man än är efter maten, så finns det ALLTID plats för snacks, moohaaaa. Visst är det så??
Ingen av oss gick o la sig hungrig kan jag garantera:)

Frukosten i morse var inte fullt så upphetsade som igår, men jag tror att vi var rätt nöjda iaf. Solen sken och vi satt o njöt ute på altanen. Det var kanske inte den bästa uppladdningen inför ett träningspass att ligga o steka i solen, men gud va skönt det är att få vara LEDIG på helgen!

En flaska vatten, 5 st BCAA, 5 st AMINO-X och 1 koffein så var iaf jag fit for fight för ett rygg o baksida axelpass, o japp självklart lite cardio.

Det var snällt av personalen på WORLD CLASS att låta oss alla träna gratis där idag, tack vare Ingemar på PROTEINFABRIKKEN.

Jag vet inte om någon av oss var särskillt hungrig efter passet, maten ifrån igår ligger kvar i kroppen o trycker på. Men lite grillade rester ifrån igår blev iaf dagen lunch innan det var dax för hemresa för de andra:(

Söndagens stora huvuduppgift är även avklarad, matlagningen för veckan!
Mina grönsaker för veckans alla matlådor: morot, palsternacka, broccoli, vitkål, lök, purjo, zuzzini, champinjoner, bönor. Jag kryddade med thaibasilika, flingsalt, persilja & basilika. Det kommer bli gott till veckans biffar o kyckling!
Ikväll ska jag bara softa & gå o lägga mig skapligt. För imorn bitti ska jag till mitt
NYA JOBB
o skriva på lite papper!!!!
Jag ser fram emot denna vecka till tusen.
Det kommer bli en fantastisk vecka, jag ser fram emot;

Onsdag!

Torsdag!

Fredag!

Lördag!

Söndag!

Varje dag kommer det hända nåt kul.....


Nu är det dax för MAT.
När jag får hem min kamera kommer jag lägga ut bilder ifrån helgen...

2 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Tusen tack återigen för en helt fantastisk helg gumman!! Vi blev ju så bortskämda med all god mat, och det var så underbart att få komma bort och träffa er och ladda med en massa ny motivation!
Nu kör vi hårt!!! Det här fixar vi galant vännen :o)

Massor av kramar!

Millan sa...

Lina:
Varsågoda! Det var ni alla värda. Jag tycker om att skämma bort mina vänner:)Roligt att du åkte härifrån med ny härlig motivation. Det är svårt att inte bli laddad, taggad o sugen på nya hårda tag efter 48 timmars träning o kost snack...hahaha. Eller hur;o)
Kramar!!!