26 augusti 2009

KÄRLEK i köket;o)

Det borde vara olagligt att igentligen utsätta sig för denna tortyr....att baka ANANASPAJ en onsdag & PÅ DIET. Ni förstår inte hur otroligt gott det doftar i mitt kök just nu?!
Jag TILLSAMMANS med Daniel har bakat en paj tills imorgon.
Observera
att Daniel var minst lika delaktig i bakningen som jag!! Det har aldrig hänt tidigare....men det är ju trots allt till hans födelsedag imorgon.

Lite får han iaf engagera sig då han har valt att köpa mat o bjuda på ist för att stå x-antal timmar vid spisen o laga något.

Ananaspaj med krämig vaniljsås.....Saknade tonfisk. Av nån konstig anledning har jag längtat efter tonfisken på burk.
Det är inte det lyxigaste man kan äta, men tillagar man den på "sitt sett" med sina favvokryddor kan även denna firre bli en delikatess;)
Sockerärter, broccoli, paprika, zuzzini, champinjoner, lök.
Flingsalt o kryddor!

Nu måste jag fixa iordning Daniels paket...

4 kommentarer:

Lina Karlsson sa...

Åh vad gott med ananaspaj...den har en sådan fantastiskt len och mjuk smak!

Trevlig blogg, har följt den länge!

Millan sa...

Lina:
Tack! Roligt at du gillar min blogg:)
Jag hoppas att gästerna uppskatar pajen ikväll:D

Anonym sa...

Hej,
Kan du inte lägga ut receptet på ananaspajen?
Såg så himla smarrig ut;)
Keep on!

Millan sa...

Anonym:
Visst ser den god ut. Jag önskar att jag hade fått smaka bara en liten bit, men nopp. Ingen paj till mig;(
Det var ett jätte enkelt recept, inget speciellt alls, gå in o kika på http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/ananaspaj-paj-med-ananas. Lycka till!
Millan