31 augusti 2009

Lyx i min ensamhet..

Ni alla som känner mig och som har följt mig här på bloggen vet att jag älskar mat och att tillagning och uppläggning är grymt viktigt för mig. Vissa resonerar att "det ska kännas" att gå på diet. Dvs äta tonfisk/torsk med kokt broccoli, thats it!
Men för mig finns det ingen anledning att bara göra skit av maten bara för att man går på diet. Försök att det redan så "tråkiga" blir lite mer lyxigt ist. Varför ska det redan så plågsamma vara ännu mer plågsamt?? Lyx lyx lyx!! Det behöver inte vara så svårt..
Ikväll fräste jag tigerräkor med vitlök, purjo o salladslök och åt det tillsammans med en god sallad och champinjonfräs. Nu är det inte många timmar kvar till min prins kommer in genom dörren. Nu får han stanna hemma, han kan inte hålla på att resa så mycket som han har gjort nu de sista veckorna...jag saknar ju honom massor:)

Romantiker som jag är, så har jag förberätt en kesellaröra till Daniel när han kommer hem inatt. Jag antar att han inte har ätit nåt på flera timmar. Ryan air brukar ju knappast bjuda på någon gormet måltid;o)

4 kommentarer:

Areyanna sa...

Ser jätte gott ut=) Gu va gulligt av dej=) Härligt att du kämpar på med kosten!! Jag deffar inte men försöker ligga i med bra kost å träning nu 5 dagar i veckan hård tränar jag och helgen vilar jag 2 dar=) Ha en fin kväll!! Puss!

Millan sa...

Areyanna:
Kör hårt bara, jag tycker du har en sund inställning. Lycka till,
Kram

Anonym sa...

Åh, jag önskar jag bodde med dig och fick äta all den mat du lagar! :o)
Ser jämt så gott ut!

Millan sa...

Anonym:
;o) haha. Tack snlla!!!!
Jag kanske får öppna ett litet bed & breakfast...eller all inclicive.
kan vara väl värt att tänka på :o)
Millan