02 augusti 2009

Uppblåst...

som en flodhäst. Så känner jag mig idag:( Ont i magen av så mycket mat som jag åt igår, men endå så hungrig just för att jag triggade igång magen med så mycket mat igår....det är svårt det där.
Plus att jag är mitt inne i en "konstig" lingonvecka....Jag tror att det är sista rycket innan den försvinner. Min mens försvann ganska tidigt under förra dieten så jag kan bara spekulera i att den gör det även den här gången oxå.
Jag har ju kännt mig "tjock" och uppsvälld sen i onsdags utan att fatta varför, men det är just det, jag samlar på mig massa vätska under denna vecka och känner mig sååå urform.
Men det kan bara gå åt det bättre nu.

Gårdagen bjöds på bröd till frukost, valnötsbrödet som jag hade längtat efter i tre veckor skulle inhandlas kl 08.03 av mig på ica. Tror ni att det fanns nåt då?? JO visst gjorde det de, men nån jäkla praktikant hade misslyckats med hela degen, brödet bara låg där som torr tekakor....då blev jag lite sur faktiskt. Det fick bli en hålkaka ist.
Till lunch på jobbet åt jag spagetti och svärmors jättegoda kycklinggryta, en smörgås och ett äpple!

Efter jobbet hämtade Daniel hem thai, en mixad grill-tallrik. Och jag har arit så sugen på potatis hela veckan, så jag gjorde några klyftor i ugnen till;)

Min älskling, är glad att maten äntligen står på bordet
Tigerräka, laxfilé, fläskfilé, oxfilé. Laxfilén var det bästa av allt.
Efter maten var det mys framför tvn och lite gottigott.....fruktstund med lite lättglass vanilj till mig

Och lite annat smått o gott till Daniel
Självklart fanns en liten skål nötter med choklad oxå, mmm
Pepsi max...


Men det känns i magen idag och framförrallt igår när jag gick o la mig.
Jag är glad att jag äter min dietmat under veckorna, jag fattar inte att vissa människor klarar av att äta så som jag åt igår, varje dag??
Jag gillar min storlek på portinonerna bättre och mitt val av mat i veckorna är det bästa, iallafall för MIG!!
Nu smuttar jag på mit svarta kaffe (igår unnande jag mig med mjölk) och ska snart börja göra mig iordning för en sväng ner till stan.
Jag ska träffa en viss person, en snygg, blond, vältränad och trevlig fitnesstjej, ett riktigt proffs.
Det ska bli spännande...(",)
Efter daten ska jag köra BEN!!!
Se you all later

7 kommentarer:

Märan sa...

Tjena mors!
Ojojoj, mycket mat blev det där, hoppas din stackars mage blir bättre snart. Jag kan bara spekulera kring varför du tar in så mycket vatten, och det är kanske för att kolhydrat intaget varit högt under veckan eller de dagarna du känt dig uppblåst, JÄMFÖRELSEVIS måste jag påpeka mot andra diet dagar du haft... Om jag minns rätt så binder varje(gram/partikel/molekyl/ you name it) kolhydrat 3 vatten till sig...

Millan sa...

Märan:
Mycket god mat och annat mumsigt blev det igår;)
Mitt kolhydrat intag ser likadant ut varje dag, vilket även ät JÄTTE lågt. Jag följer en KETO-diet, vilket innebär knappt några kolisar alls. Endas lite innan träningen.
Men under menstruationen är det ju inte helt ovanligt att man drar på sig lite vätska, jag vet inte riktigt hur det fungerar det där;) Men men, det släpper nog om ngr dagar.. Millan

Märan sa...

Millan:
Så pass... Du vet nog en hel del mer om hur en kvinnas kropp fungerar, jag e ju trots allt( ja, vad kan man kalla mig, man eller pojke? fyller 18 i år men lite kvar :( ). Hur som helst så kör jag samma diet, d.v.s KETO, hamnar alltid runt 10-15 kanske -20 gram kolisar per dag, får se hur länge det håller...Följde du KETO diet 2008 oxå? Åhh Millan vad skulle jag gjort utan din blogg, ger mig den lilla extra motivationen, många kramar!!

Phia sa...

Hej Millan,

Vad skönt att höra att man inte är ensam om att känna sig svullen och pluffsig under menstationsperioden. Drar verkligen ner humöret. För mig är det vätskeansamling till max.

Måste säga att jag beundrar din kostplanering. Tänk om man kunde vara så ambitiös. Nu tränar jag ju inte lika flitigt som dig då min ambitionsnivå ligger bra mycket under din även där. Duktigt jobbat, fortsätt kämpa på!

Kramis

Millan sa...

Märan:
Under förra dieten körde jag inte KETO fullt ut, jag åt väldigt lite kolisar, men inte SÅ lite som jag gör nu. Jag hoppas på mycket bättre resultat denna gång....Millan

Phia:
Jag hatar mesnsperioden. Förhoppningsvis så var det min sista mens på några månader som jag hade förra månaden:)
Tack för dina fina ord!! Jag är en planerings människa, gillar att ha ordning o reda på allt, framförallt på min kost.
Jag tror att det är jätteviktigt för att orka hålla på så hårt o länge som jag gör. Utan planering skulle jag slarva och chansa aldeles för mycket. Ett stort plus är nog att jag älskar att fixa o trixa i köket!
Kram Millan

Märan sa...

Jag HATAR verkligen ätardagar, har kört med det några ggr nu, får sån himla ångest efteråt... Jag lovar och svär att från och med detta inlägg ska jag aldrig ha en typisk ätardag igen...

Millan sa...

Märan:
Lova inte för mycket nu...man ska aldrig säga aldrig;) Jag tror att lagom är bäst! Millan