24 augusti 2009

Hälsosamt med svett.....

Dagens träningspass var BEN!!!! Hm, lite osäkert innan hur detta skulle sluta, eftersom jag har saftig träningsvärk i ben men framför allt i rumpen..efter löprundan igår. Det var ju X-antal veckor sen..... Men efter lite upppeppning av mig själv så gick det riktigt bra ändå. Några knäböj, benspark, bencurl o hacklift var benen stumma och inte alls sugna på att köra cardio. Men joopp, det ville Millis. 20 minuter på trampmaskinen tillsammans med en gammal Hänt Extra ifrån 2008 gick det som en dans;o)
Jag LOVAR att svetten bara sprutade om mig när jag var klar = SKÖNT!!!! Jag älskar att svettas när jag tränar, det känns liksom helt rätt. Jag har hört nån gång oxå att ju fortare man börjar svettas, desto mer vältränad är man....det låter ju fint, Tack för den, hahaha;o)

Jag kom hem lite senare än vanligt idag, trots ett ganska snabbt gympass. Men jag jobbade över nästan 45 minuter idag. För jag ville så gärna göra klart det jag hade påbörjat på eftermiddagen. Jag var ensam kvar i hela huset och lyckades låsa o larma på för första gången själv( hoppas jag...:?) Vi får se om lagret är plundrat imorn eller om allt står orört o fint som jag lämnade det..
....det är SÅ ROLIGT på jobbet. Jag riktigt längtar efter att få cykla dit imorn igen:o)
Imorn ska jag o chefen på ett VIKTIGT kundbesök i Linköping...hoppas hoppas hoppas, det går som VI vill.

Ikväll blev det superenkel matlagning, inget extra lyx idag inte. Men sååååå gottigt. Nötfärs, champinjoner, lök, vitkål, zuzzini, vitlök, chilli, ruccola, massa kryddor + lite tacosås (utan socker) Jätte gott, det blev två matlådor oxå.
Perfekt mat som blir minst lika god att micra dagen efter.
I´m go nuts;)Nötter är så gott. Det är så mysigt att sitta framför datorn på kvällen och dricka lite grönt te och mumsa på lite rostade nötter.
Jag sitter o njuter just nu!!När nötterna är "klara" i stekpannan har jag i lite vatten och skakar om så att nötterna blir blöta och sen har jag på massor med flingsalt.
Det fastnar ganska bra av bara vattnet, så sparar man in kcal ist för att fritera i olja;) Jag älskar tiden på kvällen i lugn o ro, ensam i köket. Daniel är över hos Tobbe och tittar på film så jag kan härja helt fritt i köket.
Om en timme ska jag ligga nyduschad, färdigpackad inför imorn & nerbäddad i sängen på spikmattan....vi får väl se hur det blir med den tidsuppskattningen.
Nu ska jag göra fler matlådor:)
See yahhhh!!

2 kommentarer:

Johanna sa...

hihi, jag är också en liten svettbomb... lite jobbigt ibland när kläderna blir helt nedsvettade (typ svett i baken på byxorna), men det är ju sååå skönt också. Känsn som om huden och kroppen blir renad när man svettas mycket.

Millan sa...

Johanna:
tihi, idag var en lika dan dag som igår. Det gick nästan att krama ur mina träningskläder när jag kom hem ifrån gymmet förut. Det är skönt att veta att man har tagit ut sig till max när man väl är på gymmet, visst? :o)
Millan